Phone House biedt een mobiel abonnement dat bij je past!

Alle blogs en artikelen

Als particuliere of zakelijke gebruiker van een mobiele telefoon zie je tussen alle providers en losse aanbieders van abonnementen op de duur door de bomen het bos niet meer. Frits Blok, shopmanager bij onze Phone House vestiging in Etten-Leur, geeft in dit artikel uitleg over waar je bij het afsluiten van een nieuw mobiel abonnement op moet letten.

Vervaldatum lopend abonnement

Als mensen bij onze winkel aan de balie komen voor een nieuw toestel in combinatie met een nieuw abonnement of voor het afsluiten van een los nieuw mobiel abonnement, werken mijn collega’s en ik altijd eerst een vragenlijstje af.

De eerste vraag is of je op dat moment wel vrij bent om een nieuw abonnement af te sluiten of dat je nog voor korte of langere tijd vast zit aan je huidige abonnement. De looptijd van de meeste mobiele abonnementen is 12 of 24 maanden. Je kunt binnen de laatste vier maanden van de abonnementsperiode echter al overstappen op een ander abonnement. Let erop dat mobiele abonnementen stilzwijgend worden verlengd. Maar je kunt ze op dat moment wel maandelijks opzeggen. Bij Phone House informeren wij de klanten met een aflopend abonnement, zodat zij hiervan tijdig op de hoogte zijn en eventueel in actie kunnen komen. Wij regelen dan uiteraard ook het opzeggen van het oude abonnement, het afsluiten van een nieuw abonnement, eventueel nummerbehoud en (als dat aan de orde is) het gebruiksklaar maken van je nieuwe mobiele toestel. Dat valt allemaal onder de complete service van Phone House West-Brabant!

Heb je een favoriete provider?

Heb je voorkeur voor een bepaalde provider? KPN, Vodafone en T-Mobile zijn de meest bekende providers van Nederland. Bij de keuze (voorkeur) voor een bepaalde provider is het goed om te kijken naar de dekkingsgraad (het bereik). Vooral vroeger was dat een belangrijke vraag. Tegenwoordig zijn er in Nederland weinig blinde vlekken meer. In de regio West-Brabant kan dat hooguit in de grensstreek met België voor een minder goed bereik zorgen. Wat ook meespeelt bij het kiezen van een provider is of je thuis een alles-in-één abonnement bij KPN of Ziggo hebt lopen.

In zo’n pakket zit naast internet en interactieve tv ook vaak de optie om met een aantrekkelijke pakketkorting mobiel te bellen en internetten. In dat geval zit je bij KPN uiteraard automatisch aan een KPN-abonnement vast. Bij Ziggo is dat een Vodafone-abonnement. Ziggo is namelijk een onderdeel van Vodafone.

Welk mobiel abonnement past het best?

Als we weten dat je een persoonlijke voorkeur voor een bepaalde provider hebt of dat het vanuit je thuispakket interessant is om mobiel bellen en internetten daarin mee te laten lopen, is de volgende vraag waarvoor je je mobiele toestel het meest gebruikt. Want ook op dat gebied heeft elke provider een diversiteit aan abonnementen. Dat geldt overigens niet alleen voor een abonnement dat je in combinatie met de aanschaf van een nieuw toestel bij ons afsluit, maar ook voor de zogenoemde Sim Only abonnementen. Bel je nauwelijks, maar gaat het bij jou vooral om e-mailen en internetten via je smartphone, of is het bij jou juist omgekeerd? Op basis daarvan maak je de beste keuze voor een mobiel abonnement dat volledig aansluit op je persoonlijke bel- en internetgedrag.

Groepsabonnementen voor gezin en bedrijf

Bij het doorlopen van de diverse stappen om samen met jou te komen tot een passend mobiel abonnement kan het ook nog zo zijn dat het afsluiten van een gezins- of bedrijfsbundel veruit het meest interessant is. In dat geval heb je als gezinsleden of met collega’s feitelijk één gezamenlijke pot waaruit ieder gebruikt wat hij of zij nodig heeft. De één belt nu eenmaal meer dan de ander en die ander verbruikt op zijn beurt weer veel meer mobiele data. Je gebruikt op die manier samen het bel- en datategoed uit de bundel zo optimaal mogelijk. Naast alle individuele abonnementen kiezen steeds meer gezinnen en bedrijven voor een collectief mobiel abonnement.

Phone House helpt je bij abonnementskeuze

Mocht je na het lezen van dit artikel last hebben van keuzestress, kom dan zeker bij Phone House in Etten-Leur, Roosendaal, Bergen op Zoom, Steenbergen of Hoogerheide langs voor een eerlijk en vrijblijvend advies. Mijn collega’s en ik staan je graag te woord en helpen je bij het maken van de beste abonnementskeuze!